Jak dobrać słowa kluczowe – rodzaje i wybór słów kluczowych do SEO

Reklama w wyszukiwarkach internetowych jest dzisiaj jedną z najczęściej wybieranych metod reklamy w internecie. Zalicza się do niej pozycjonowanie stron WWW, czyli inaczej SEO. By osiągnąć sukces z taką reklamą, duże znaczenie ma wybranie odpowiednich słów kluczowych. Zobacz, czym są tego typu słowa, jakie są ich najważniejsze rodzaje i jak je dobierać.

Co to są słowa kluczowe?

Rozpocznijmy od tego, czym dokładnie są słowa, frazy kluczowe używane w reklamie SEO, czyli podczas pozycjonowania stron internetowych.

Tego typu słowami czy też frazami określa się te, które używane są do promocji stron. Dzięki nim możliwe jest skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, gdy będą one odpowiednio dobrane i dzięki temu reprezentować będą reklamowaną witrynę. Wspierają one również content marketing i marketing w mediach społecznościowych.

Słowa te są również powiązane z wprowadzanymi do wyszukiwarek internetowych treściami. Mogą być zatem krótkie i ogólne, ale również bardziej szczegółowe.

Gdy zatem strona promowana jest z użyciem odpowiednio dobranych słów kluczowych, istnieje większa szansa na to, że wejdzie na nią większa liczba osób.

Typy słów kluczowych w SEO

W SEO wykorzystuje się różne rodzaje słów kluczowych, które dzielone są przede wszystkim na podstawie ich budowy oraz znaczenia.

Do najczęściej używanych słów kluczowych zaliczane są:

  • słowa ogólne – proste, ogólnikowe, również o wysokiej konkurencyjności
  • słowa brandowe – powiązane z konkretnym brandem, nazwą firmy, marki
  • słowa lokalne – odnoszące się do lokalizacji, na przykład zawierające oznaczenie miasta lub regionu
  • słowa zakupowe – prezentujące produkty w sklepach, na przykład internetowych
  • słowa Long-Tail – rozbudowane, dłuższe frazy kluczowe, o mniejszej konkurencyjności

Jak dobierać słowa kluczowe?

Właściwe dobranie słów kluczowych pozwala na osiągnięcie najlepszych wyników. Jak powinien odbywać się dobór słów kluczowych podczas pozycjonowania stron?

Słowa dobierane są na podstawie zawartości strony internetowej i odzwierciedlają one te frazy, które są wpisywane do wyszukiwarki przez internautów, którzy poszukują konkretnych ofert – produktów, usług.

Do wybrania słów można wykorzystać podpowiedzi Google, a także dodatkowe narzędzia – darmowe oraz płatne.

Jakie narzędzia pomagają w wyborze słów kluczowych?

Najczęściej, żeby wybrać frazy kluczowe, wykorzystuje się planer słów kluczowych Google, który jest dostępny bez opłat.

Można też wykorzystać innego typu narzędzia, na przykład jak Surfer SEO, Senuto, Semstorm, Ahrefs.

Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?

Dzięki powyższym narzędziom można również sprawdzić ilość, w jakiej wyszukano dane słowo kluczowe oraz trendy w jego wyszukiwaniu.