Wskazówki dotyczące zaangażowania klientów - biznes online

Nawet w dzisiejszych bezosobowych czasach, osobisty kontakt z klientem może okazać się bardzo pomocny. Niezależnie od tego, czy jest to odręczna notatka dla nowego klienta, czy kosz prezentów po złożeniu dużego zamówienia, klienci, którzy czują się docenieni, będą wracać wielokrotnie.

Marketing poleceń

Marketing oddolny jest jednym z najcenniejszych narzędzi do poznania swoich klientów, zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz swoją działalność. Poświęć czas, aby spotkać się z pożądanymi odbiorcami w społeczności i poznać ich potrzeby i życzenia. To pomoże Ci opracować produkt lub usługę, która wypełni niewykorzystaną niszę na rynku, rozwiązując konkretny problem dla Twojej klienteli. Każdy lubi dostawać coś za darmo. Oznacza to, że małe firmy mogą przyciągnąć nowych klientów, oferując specjalne oferty na wypróbowanie swoich produktów, oferty typu "kupujesz jeden, dostajesz jeden gratis", niezobowiązujące okresy próbne, a nawet comiesięczne konkursy dla zwolenników mediów społecznościowych.

Zbuduj program poleceń

Twoi najlepsi klienci będą pochodzić z przekazu ustnego, więc zaoferuj klientom, którzy powiedzą innym o Twoich usługach, dowód uznania. Czy jest to premia pieniężna, karta podarunkowa do lokalnej restauracji lub kredyt na następny zakup, ta zachęta da im świetny powód do rozpowszechniania informacji. Pamiętaj, że niezadowoleni klienci są najbardziej skłonni do opowiedzenia o Twojej firmie swoim znajomym, więc odwróć losy, zachęcając ludzi do dzielenia się dobrymi wiadomościami.

Stwórz program lojalnościowy, aby nagrodzić swoich najlepszych klientów i promuj go z zachętą do przyłączenia się, aby przyciągnąć publiczność. Pomyśl nieszablonowo, aby wymyślić zabawne, kreatywne promocje, które będą budować Twoją firmę, dając klientom powód do powrotu.Porady dotyczące nawiązywania kontaktów

Ucz się od innych 

Zamiast traktować konkurentów jak przeciwników, pomyśl o nich jak o mentorach, którzy mają cenne informacje, którymi mogą się podzielić. Przedstaw się i poświęć czas na pielęgnowanie tych relacji, podobnie jak w przypadku relacji z klientami. Proś o radę, gdy jej potrzebujesz, a w razie potrzeby odsyłaj klientów do konkurencji.

Kiedy nadchodzi czas na rozszerzenie działalności i dodanie pracowników, zatrudniasz nie tylko osoby o odpowiednim zestawie umiejętności. Poszukaj osoby o kreatywności i osobowości, która zrobi furorę w Twojej branży. Jeśli masz już rozbudowaną sieć kontaktów zawodowych, skorzystaj z niej, aby znaleźć idealnego kandydata.

Deleguj zadania 

Jako właściciel małej firmy, może być kuszące, aby próbować radzić sobie ze wszystkim samemu; w końcu Twoja firma to Twoje dziecko. Jednak przedsiębiorcy, którzy odnoszą największe sukcesy, wiedzą, jak delegować zadania. Skup się na tym, w czym jesteś najlepszy, a następnie zatrudnij wspaniałych ludzi, którzy podzielają twoją wizję, aby zajęli się zadaniami, które nie leżą bezpośrednio w twojej gestii. Jeśli nie jesteś pewien, od czego zacząć, poświęć tydzień lub dwa na spisanie wszystkiego, co robisz. Następnie przejrzyj tę listę w poszukiwaniu zadań, które możesz delegować lub zlecić na zewnątrz.