W dniu 2 września w Centrum Usług Społecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich przy ul. Żwirki 23 (obok Urzędu Miasta) będą dostępni eksperci z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, którzy pomogą założyć profile zaufanie PUE oraz wypełnić elektronicznie wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start”.

Serdecznie zapraszamy wszystkich uprawnionych do skorzystania z porad ekspertów oddziału ZUS w godzinach od 11.00 do 14.00 w dniu 2.09.2021 r.

W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start” można przesłać wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia będą wypłacane wyłącznie na rachunki bankowe. Obsługą świadczeń od tego roku zajmuje się ZUS.

Wnioski można wysłać do 30 listopada 2021 roku.

Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na

portalu PUE ZUS

(status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).

Na

portalu PUE ZUS

znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, lub odmowie przyznania świadczenia).