Sejmowa debata o S11 z udziałem samorządowców z regionu śląskiego
Droga ekspresowa S11 nabiera realnych kształtów! W Sejmie dyskutowano o przyszłości trasy, która ma odmienić komunikację w regionie. Mieszkańcy Piekar Śląskich i okolic mogą liczyć na inwestycję, która poprawi bezpieczeństwo i ułatwi codzienne podróże – ale nie obyło się bez gorących debat i oczekiwań wobec władz.

Spotkanie w Sejmie poświęcone przebiegowi S11 przez Piekary Śląskie

W minionym tygodniu w Sejmie odbyła się ważna debata dotycząca planowanej budowy drogi ekspresowej S11 na odcinku między Radzionkowem a Piekarami Śląskimi. W posiedzeniu Podkomisji ds. transportu drogowego uczestniczyli m.in. poseł Łukasz Ściebiorowski oraz przedstawiciele samorządów z Bytomia, Radzionkowa, Tarnowskich Gór, Świerklańca i Piekar Śląskich. Szczególnie aktywny był Krzysztof Ślusarczyk, II Zastępca Prezydenta Piekar, który reprezentował interesy miasta.

Choć podczas spotkania nie zapadły ostateczne decyzje, wszyscy obecni podkreślali gotowość do współpracy i uwzględnienia głosów lokalnych społeczności. To sygnał, że dialog pomiędzy rządem a samorządami jest kontynuowany z pełnym zaangażowaniem.

Piekary Śląskie stawiają na wariant trzeciego węzła i bezpieczeństwo mieszkańców

Już wcześniej prezydent Piekar Śląskich, Sława Umińska-Kajdan, otrzymała zapewnienie od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), że projekt drogi będzie uwzględniał szczegółowe analizy ruchu oraz lokalne potrzeby mieszkańców. Szczególny nacisk położono na to, aby nowa trasa nie pogorszyła warunków komunikacyjnych i nie wprowadziła ruchu ciężkiego do centrum miasta.

Rada Miasta wyraziła jasno swoje stanowisko – radni zdecydowanie opowiadają się za wariantem trzeciego węzła drogowego, który minimalizuje problemy komunikacyjne i lepiej odpowiada na potrzeby lokalnej społeczności. Wszystkie zainteresowane gminy popierają budowę węzłów przy ul. Anieli Krzywoń w Radzionkowie oraz na skrzyżowaniu ulic Podmiejskiej i Miarki w Piekarach Śląskich, a także powstanie węzła autostradowego.

Co ważne, wybrany wariant pozwoli również na skomunikowanie S11 z Bytomskim Odcinkiem Obwodnicy Północnej Aglomeracji Górnośląskiej – al. Jana Nowaka-Jeziorańskiego, co znacząco usprawni przepływ ruchu w całym regionie.

Inwestycja S11 to szansa na nowoczesną infrastrukturę i bezpieczniejsze drogi

Planowana droga ekspresowa S11 ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda, z możliwością rezerw pod trzeci pas. Realizacja inwestycji przewidziana jest w systemie „projektuj i buduj” na lata 2023–2026. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to około 3 miliardy złotych, a długość trasy na terenie województwa śląskiego wyniesie 61 km.

Start inwestycji zaplanowano przy węźle autostrady A1 w Piekarach Śląskich, skąd droga będzie biegła śladem obecnej DW 911. Na wysokości Świerklańca rozważane są dwa warianty przebiegu trasy. Realizacja projektu ma nie tylko poprawić bezpieczeństwo kierowców, ale również skutecznie wyprowadzić ruch ciężki poza centrum miast.

Dzięki temu przedsiębiorcy działający przy obecnej drodze DW 911 nie stracą dostępu do kluczowych tras komunikacyjnych, co jest jednym z priorytetów władz miasta. Jak podkreśliła GDDKiA: „prowadząc analizy związane z inwestycją wysłucha te głosy”.


Na podst. Urząd Miasta