28 września zakończył działanie system ŚKUP. Znajdujące się w nim dane zostały przeniesione do systemu Transport GZM, który funkcjonuje od 1 października. Nowa aplikacja Transport GZM jest dostępna w Sklepie Play i Apple Store. Pasażerowie mogą też korzystać z nowego portalu transportgzm.pl.
Karty ŚKUP, które nie utraciły ważności, po 1 października w nowym systemie będą pełniły funkcję identyfikatora w trakcie kontroli. Od tego momentu wydawane będą wyłącznie karty systemu Transport GZM. Z nowego systemu można korzystać w dwóch wariantach – anonimowo z ograniczonym dostępem oraz imiennie z pełną funkcjonalnością systemu. Aplikacja umożliwia zakup wszystkich biletów z taryfy, także długookresowych oraz pakietowych. Ulgi można samodzielnie przypisać do konta – w aplikacji mobilnej albo na portalu. Potwierdzanie ulgi odbywa się przy pierwszej kontroli – po okazaniu uprawniającego do niej dokumentu.
System działa w pełni on-line. Pasażerowie nie muszą już kodować swoich biletów na kartach, ani czekać na ich pojawienie się na koncie. Bilety są dostępne dla pasażerów od razu po ich zakupie. Transport GZM to też jedyna aplikacja mobilna dzięki której kupimy wszystkie bilety dostępne w taryfie, nie tylko jednorazowe, ale także pakietowe i długookresowe (miesięczne, kwartalne czy półroczne).
- Proces migracji dostępny będzie tylko na portalu internetowym transportgzm.pl i w Punktach Obsługi Pasażera. Nie zadziała w aplikacji mobilnej. Odradzamy jednak wizyty w POP w pierwszych dniach października, mogą się wiązać z dłuższym niż zwykle oczekiwaniem.
- Do migracji danych nie będzie potrzebne hasło do ŚKUP. Autoryzacja procesu będzie wymagała podania a) numeru karty ŚKUP, b) 4 ostatnich cyfr rachunku ŚKUP (jest zapisany na odwrocie karty) i c) 4 cyfr z numeru PESEL
- Jeżeli posiadasz już konto w nowym systemie Transport GZM, zaloguj się na nie. Zobaczysz komunikat o możliwej migracji danych z karty ŚKUP, postępuj zgodnie z instrukcją, migracja nie zajmie więcej niż kilka minut.
- Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta, można będzie dokonać migracji podczas procesu zakładania konta.
Pasażerów zachęcamy do śledzenia strony
www.transportgzm.pl
, gdzie zostało opisane działanie nowego systemu oraz etapy przejścia ze ŚKUP na Transport GZM. Pomocą służą również konsultanci infolinii działającej całą dobę pod numerem: 800 16 30 30.