Legitymacja emeryta-rencisty (ZUS)

Legitymacja emeryta-rencisty to cyfrowy dokument z odwzorowaniem Twoich uprawnień emeryta lub rencisty. Dzięki niej masz możliwość skorzystania ze zniżek i ulg. Dostęp do cyfrowego dokumentu możliwy jest od stycznia 2023 roku za pośrednictwem aplikacji mObywatel.

Emerytom i rencistom, którzy mają już legitymację w formie plastikowej karty identyfikacyjnej, ZUS automatycznie wyda elektroniczną wersję tego dokumentu. Osoby, które nabędą praw do renty lub emerytury od 2023 roku, otrzymają tylko mLegitymację. Tradycyjny dokument również będzie dla nich dostępny, ale dopiero po złożeniu odpowiedniego wniosku.

Z dokumentu możesz skorzystać, jeśli:

  • masz ukończone 13 lat i wydaną mLegitymację szkolną,
  • przyznane przez ZUS uprawnienia,

lub

  • masz ważny polski dowód osobisty,
  • przyznane przez ZUS uprawnienia,
  • dokument mObywatel (ważny profil zaufany lub eDowód z aktywną warstwą elektroniczną).

Jak dodać Legitymację emeryta-rencisty?

Sprawdź, czy korzystasz z najnowszej wersji aplikacji mObywatel. Następnie uruchom aplikację i na jej pulpicie wybierz „Dodaj swój pierwszy dokument” lub – jeśli korzystasz już z mObywatela – „Dodaj dokument”.

Zobacz szczegółową instrukcję

Więcej szczegółów na temat legitymacji rencisty.