Jak dbać o samochód z silnikiem Diesla

Kiedy przychodzi do wyboru odpowiedniego samochodu, możesz założyć, że benzyna jest jedyną opcją. W końcu silniki Diesla są powszechnie kojarzone z pojazdami ciężarowymi i ciężarówkami. Jednak w ostatnich latach wzrosło zapotrzebowanie na mniejsze samochody z silnikiem Diesla. W rezultacie producenci oferują obecnie szerszą gamę samochodów z silnikiem Diesla. W rzeczywistości można nawet kupić samochód hybrydowy lub elektryczny z silnikiem Diesla. Silniki Diesla mają pewne zalety w porównaniu z silnikami benzynowymi. Są zazwyczaj bardziej wydajne i emitują mniej CO2 na jednostkę wyprodukowanej energii.

Zalety samochodu z silnikiem diesla

Silniki Diesla pracują w wyższych temperaturach niż silniki benzynowe. Oznacza to, że mogą wydobyć większą energię z każdej jednostki paliwa, więc są bardziej wydajne. Ponadto silniki Diesla mają wyższą sprawność cieplną niż silniki benzynowe. Olej napędowy Żuromin jest też wydajniejszy w eksploatacji. Oznacza to, że duża ilość energii ogrzewa silnik, który może być następnie wykorzystany do napędzania kół. Kilka innych zalet:

  • Pojazdy z silnikiem Diesla emitują mniej CO2: Kiedy porównasz emisję CO2 samochodów z silnikiem Diesla z emisją samochodów benzynowych, okaże się, że diesle emitują znacznie mniej CO2. Dzieje się tak głównie dlatego, że paliwo jest mniej rafinowane i zawiera więcej zanieczyszczeń niż benzyna. Dlatego samochody z silnikiem Diesla wymagają wyższej temperatury do zapalenia paliwa i wytworzenia mocy.
  • Samochody z silnikiem Diesla są lepsze do holowania i jazdy terenowej: Silniki wysokoprężne są często wykorzystywane do celów komercyjnych i przemysłowych, na przykład w ciężkich ciężarówkach. Jako takie, są naturalnie bardziej odpowiednie do holowania niż silniki benzynowe. Są one również często wybierane do off-roadingu ze względu na ich lepszy moment obrotowy.

Wady samochodu z silnikiem Diesla

Jednym z głównych minusów silnika wysokoprężnego jest to, że wymaga on więcej konserwacji niż silnik benzynowy. Wynika to głównie z faktu, że silniki Diesla muszą pracować w wyższej temperaturze niż silniki benzynowe, aby zapalić paliwo. Jako takie, mają różne komponenty, które muszą być utrzymywane i potencjalnie wymienione wcześniej.

  • Silniki Diesla są droższe w naprawie: Ze względu na zwiększoną konserwację, jest prawdopodobne, że będziesz musiał zapłacić więcej za naprawę samochodu z silnikiem wysokoprężnym. Jednak niekoniecznie jest to prawdą. W zależności od samochodu, naprawa silnika wysokoprężnego może kosztować mniej niż silnika benzynowego.
  • Samochody z silnikiem Diesla są droższe: Kolejną wadą silników Diesla jest to, że są one droższe niż silniki benzynowe. Wynika to głównie z faktu, że wymagają one większej konserwacji. I chociaż produkują mniej CO2 w porównaniu z silnikami benzynowymi, są również mniej wydajne.