Miejski Rzecznik Konsumentów nieobecny w dniach 23.02-1.03

, jak również w dni powszednie w godz. 8.00-18.00 pod numerem telefonu 801 440 220 oraz 22 290 89 16 (opłata wg taryfy operatora). W sprawach pilnych można zwrócić się o pomoc do: Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach ul. Brata Alberta 4 tel. 32 35 68 100, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Oddział Federacji Konsumentów w Katowicach, ul. Mickiewicza 4 tel. 32 206 85 84 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w poniedziałki, środy i czwartki 12.00-16.00. Możliwe jest umówienie wizyty pod nr. 503-977-653. Specjalistycznych porad udzielają również: w sprawach z zakresu ubezpieczeń i finansów – Rzecznik Finansowy – 22 333 73 26-27, adres strony internetowej www.rf.gov.pl, w sprawach telekomunikacyjnych – Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej – tel. 22 330 40 00, adres strony internetowej www.cik.uke.gov.pl, w sprawach dotyczących energii i paliw – Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych – tel. 22 244 26 36, adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., adres strony internetowej www.ure.gov.pl Jednocześnie uprzejmie informujemy, że na podstawie art.39 ust.1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i Konsumentów (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz.275) w związku z art.1 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz.U. z 2022 r. poz.528) i art.25 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2020 r. poz.1740) rzecznik służy pomocą konsumentom – mieszkańcom Piekar Śląskich. Osoby mieszkające poza miastem Piekary Śląskie powinny zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub powiecie. Dane rzeczników konsumentów na terenie kraju można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zgodnie z art.221 kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Wszystkie sprawy kierowane do Miejskiego Rzecznika Konsumentów, również zapytania przesyłane drogą elektroniczną, powinny zawierać: imię i nazwisko konsumenta, jego adres zamieszkania oraz telefon kontaktowy. Wnioski kierowane do Miejskiego Rzecznika Konsumentów niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania pozostawiane będą bez rozpoznania.", "Polish Female"); } };

Urząd Miasta Piekary Śląskie informuję, że w dniach od 23.02.2023 r. do 1.03.2023 r. Miejski Rzecznik Konsumentów jest nieobecny, w związku z powyższym prosimy o ponowny kontakt od dnia 2.03.2023 r.

Bezpłatne porady prawne w sprawach konsumenckich udzielane są pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., jak również w dni powszednie w godz. 8.00-18.00 pod numerem telefonu 801 440 220 oraz 22 290 89 16 (opłata wg taryfy operatora).

W sprawach pilnych można zwrócić się o pomoc do:

  • Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach ul. Brata Alberta 4
    tel. 32 35 68 100,
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Oddział Federacji Konsumentów w Katowicach, ul. Mickiewicza 4
    tel. 32 206 85 84
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    w poniedziałki, środy i czwartki 12.00-16.00. Możliwe jest umówienie wizyty pod nr. 503-977-653.

Specjalistycznych porad udzielają również:

  • w sprawach z zakresu ubezpieczeń i finansów – Rzecznik Finansowy – 22 333 73 26-27, adres strony internetowej www.rf.gov.pl,
  • w sprawach telekomunikacyjnych – Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej – tel. 22 330 40 00, adres strony internetowej www.cik.uke.gov.pl,
  • w sprawach dotyczących energii i paliw – Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych – tel. 22 244 26 36, adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., adres strony internetowej www.ure.gov.pl

Jednocześnie uprzejmie informujemy, że na podstawie art.39 ust.1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i Konsumentów (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz.275) w związku z art.1 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz.U. z 2022 r. poz.528) i art.25 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2020 r. poz.1740) rzecznik służy pomocą konsumentom – mieszkańcom Piekar Śląskich. Osoby mieszkające poza miastem Piekary Śląskie powinny zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub powiecie. Dane rzeczników konsumentów na terenie kraju można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zgodnie z art.221 kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Wszystkie sprawy kierowane do Miejskiego Rzecznika Konsumentów, również zapytania przesyłane drogą elektroniczną, powinny zawierać: imię i nazwisko konsumenta, jego adres zamieszkania oraz telefon kontaktowy. Wnioski kierowane do Miejskiego Rzecznika Konsumentów niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania pozostawiane będą bez rozpoznania.