Czym jest techniczne SEO? Techniczna optymalizacja strony krok po kroku

Aby strona internetowa była widoczna w wynikach wyszukiwania, konieczne jest jej odpowiednie zoptymalizowanie z uwzględnieniem algorytmów Google. Jak tego dokonać? Co jest najważniejsze?

Optymalizacja strony WWW – dlaczego tak ważna?

Optymalizacja strony WWW jest niezbędna, gdy chce się pozycjonować stronę internetową. Oczywiście poprzedzić ją warto audytem SEO. Narzędzia pokażą, jaki jest stan witryny, a audytor wskaże, jakie zmiany trzeba przeprowadzić i gdzie dokładnie. Co warto poprawić? Wszystkie kwestie dotyczące optymalizacji stron omówione są w poradnikach na stronie https://bizzit.eu. Poruszają zarówno podstawowe, jak i bardziej unikatowe działania, które mają zastosowanie w niektórych branżach.

Dzięki poprawnemu wdrożeniu zmian możliwe jest usprawnienie funkcjonowania strony, ale i poprawa jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zwiększy się ruch na stronie. Czym jest techniczne SEO?

Jakie działania obejmuje techniczne SEO?

Techniczne SEO to wszystkie działania z zakresu optymalizacji w obrębie strony WWW z wyjątkiem treści, jaka się na niej znajduje. Jej głównym celem jest przede wszystkim ułatwienie indeksacji witryny przez roboty Google. By tak się stało, konieczne jest wskazanie crawlerom, jak mają rozumieć jej zawartość. Oczywiście zmiany na stronie w ramach optymalizacji technicznej mają również ułatwić korzystanie ze strony użytkownikom. Przykładem są wszelkie poprawki, które mają na celu poprawę szybkości witryny. Ma to znaczenie zarówno z punktu widzenia algorytmów Google, jak i dla zwiększenia komfortu korzystania ze strony. Nikt nie lubi czekać, aż jej poszczególne elementy się załadują.

Techniczna optymalizacja strony krok po kroku

Optymalizacja techniczna musi oprzeć się na wszystkich zmianach, jakie mają realny wpływ na jej pozycje w wyszukiwarce. O czym mowa? Od czego zacząć optymalizację techniczną?

Na pewno na początku należy zmienić meta tagi title i meta description podstron. To je można zobaczyć w wynikach wyszukiwania. Po nich roboty Google, ale i internauci poznają, jaka jest zawartość strony. Powinny się w nich znaleźć słowa kluczowe. Wszystkie meta title w witrynie muszą być unikalne, informacyjne i nawoływać do działania (CTA).

Optymalizacja strony powinna również objąć adresy URL. Muszą być krótkie, logiczne i zrozumiałe. Nie powinno w nich być niepotrzebnych cyfr czy ciągów znaków. Adresy mają być przyjazne dla użytkownika i dla wyszukiwarki.

Oczywiście techniczne SEO to również konieczność utworzenia i dodania na stronie pliku robots.txt. Tworzy się go dla crawlerów Google’a, Dzięki niemu można zapobiec duplikacji treści, indeksowaniu stron, które tego nie wymagają (wyniki sortowania, filtrowania, strona logowania, strona koszyka, polityki prywatności). W pliku robots.txt znajdować się muszą strony, które chcemy i których nie chcemy udostępniać dla robotów Google.

Ważnym krokiem jest instalacja certyfikatu SSL. Jest jednym z czynników rankingowych. Do dyspozycji są bezpłatne certyfikaty bezpieczeństwa, które sprawdzają się na większości stron WWW. Jednak po tym pojawią się dwie wersje adresów (http i https). Lepiej, gdy witryna nie posiada zdublowanych adresów. Trzeba więc ustawić przekierowanie z http na https w pliku .htaccess.

Techniczna optymalizacja SEO strony powinna również objąć dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. Po aktualizacji Mobile First Google lepiej rankuje mobilne wersje stron.

Na koniec warto przygotować mapę strony. Plik sitemap.xml pozwala zadbać o odpowiednia indeksacje podstron. Jeśli boty Google bez problemu są w stanie „przejść” całą stronę WWW, poznając jej strukturę, to dodanie jej do indeksu będzie szybsze, a w efekcie można osiągnąć wyższe pozycje. Generowanie i zgłaszanie pliku sitemap.xml lepiej zostawić na koniec optymalizacji witryny, aby uwzględnić w nim wszystkie adresy.