Chcesz, by Twoja strona internetowa zajmowała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i miała większą liczbę wejść? Zadbaj o odpowiednią optymalizację SEO. Zastanawiasz się, czym właściwie jest SEO i z jakich działań się składa? Tego dowiesz się z naszego poradnika. Przeczytaj artykuł i sprawdź, na czym polega optymalizacja strony WWW. Potrzebujesz pomocy przy pozycjonowaniu? Podpowiadamy, gdzie jej szukać.
Czym jest optymalizacja SEO?
Czy wiesz, że obecnie każdy przedsiębiorca, który chce, by jego firma przynosiła satysfakcjonujące zyski, powinien zadbać o jej promocję w Internecie? Kluczowym narzędziem jest nowoczesna i estetyczna strona WWW. Firmowa strona internetowa pomaga zdobywać nowych klientów i zwiększać wyniki sprzedażowe. Czy posiadanie witryny wystarczy? Otóż nie. Należy jeszcze zadbać o jej dobrą widoczność w Google. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Odpowiadają za to działania SEO.
SEO (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, takie jak Google. Mówiąc w skrócie, jest to szereg działań, które mają na celu zwiększenie widoczności danej strony w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja SEO to bez wątpienia bardzo ważny proces, o który warto zadbać. Jak się zapewne domyślasz, im wyższe pozycje będzie zajmowała Twoja witryna, tym więcej potencjalnych klientów ją odwiedzi. Trzeba jednak wiedzieć, że optymalizacja nie jest czynnością, którą wykonuje się raz. Tak naprawdę wymaga specjalistycznej wiedzy i prowadzenia działań na bieżąco. Jest też procesem długotrwałym. Bywa, że oczekiwane efekty widać dopiero po kilku miesiącach. Warto jednak czekać i być cierpliwym, gdyż dobrze przeprowadzona optymalizacja przynosi wiele korzyści dla biznesu.
Jak zwiększyć widoczność strony WWW w wyszukiwarce? W dalszej części poradnika podpowiadamy, jakie konkretnie działania warto wdrożyć. Pamiętaj, że jeśli kompletnie nie znasz się na sprawach technicznych i nie chcesz na własną rękę przeprowadzać prac w obrębie swojej witryny, możesz skorzystać z pomocy specjalistów SEO.
Działania SEO – na czym właściwie polegają?
Jak sprawić, by po wpisaniu przez internautę konkretnych słów kluczowych, Twoja strona wyświetlała mu się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce? Otóż jak już wspomnieliśmy, odpowiadają za to właśnie działania SEO. Polegają one na optymalizacji i udoskonalaniu poszczególnych elementów na stronie, które mają znaczący wpływ na widoczność witryny w Google.
Na pozycję strony w wyszukiwarce ma wpływ bardzo wiele czynników i trudno byłoby wymienić je wszystkie w tym jednym artykule. Jeśli jesteś właścicielem strony WWW, powinieneś jednak wiedzieć, z czego składa się podstawowa optymalizacja. Informacje na ten temat znajdziesz poniżej.
Od czego zacząć optymalizację strony?
Działania SEO można podzielić na dwa typy: działania on-site, a więc te, które są wykonywane na stronie internetowej, a także działania off-site, czyli przeprowadzane poza optymalizowaną stroną.
Działania on-site – na stronie
Działania on-site dotyczą przede wszystkim treści na stronie WWW oraz aspektów technicznych jej działania. Podczas procesu optymalizacji trzeba tu więc zadbać głównie o:
- optymalizację treści – teksty powinny być wysokiej jakości, unikalne, wyczerpujące, obszerne, interesujące dla czytelnika i atrakcyjne dla robotów Google,
- odpowiednio dobrane słowa kluczowe – popularność fraz, które są związane z Twoją branżą, możesz sprawdzić za pomocą narzędzi, np. Senuto. Gdy wybierzesz już słowa kluczowe, umieszczaj je w nagłówkach, nazwach produktów oraz opisach produktów i kategorii (w przypadku e-sklepu), artykułach na blogu itd.,
- prawidłową strukturę tekstu – treści na stronie WWW powinny być uporządkowane i przejrzyste. Dziel je na logiczne i czytelne akapity oraz stosuj nagłówki H1, H2, H3,
- optymalizację meta danych – meta title (tytuł strony) i meta description (opis strony), które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Odpowiednio przygotowane pomagają określić tematykę danej witryny oraz zachęcają użytkowników do przejścia na stronę,
- optymalizację grafik na stronie – obrazy powinny być opisane za pomocą opisów alternatywnych. Opisy alt mają zawierać słowa kluczowe i precyzyjnie informować roboty wyszukiwarki, co znajduje się na danej grafice czy zdjęciu,
- prawidłowe adresy URL – zadbaj, by były przyjazne zarówno dla algorytmów, jak i internautów. Adresy URL powinny więc dokładnie opisywać zawartość strony WWW, a także być czytelne, przejrzyste i możliwie jak najkrótsze. Nie powinny natomiast zawierać polskich znaków,
- szybkość ładowania witryny – Twoja strona powinna działać sprawnie i wczytywać się jak najszybciej. W przeciwnym wypadku użytkownik będzie się niecierpliwił i bardzo prawdopodobne, że opuści stronę, co zauważą też algorytmy, wskutek czego strona będzie zajmować niskie pozycje,
- responsywność – witryna powinna prawidłowo wyświetlać się nie tylko na komputerach, ale też na urządzeniach mobilnych, ma być zatem dopasowana do wielkości każdego ekranu,
- bezpieczeństwo strony – konieczne jest zainstalowanie certyfikatu SSL, który szyfruje przesyłane dane i umożliwia nawiązywanie bezpiecznych połączeń internetowych,
- linkowanie wewnętrzne – na stronie mają znajdować się linki, które będą odsyłać internautę do innych miejsc w witrynie, które powinien odwiedzić.
Działania off-site – poza stroną
Wysokiej jakości treści oraz techniczna optymalizacja strony to podstawa. Jednak to nie wszystko. Poza działaniami na stronie istotne są też te poza optymalizowaną witryną. Co się na nie składa?
Otóż należy zadbać o wartościowe linki zewnętrzne, a więc linki znajdujące się na innych serwisach WWW. Ich zadaniem jest kierowanie użytkowników do danej strony i zdobywanie dodatkowego ruchu. Gdzie możesz umieścić takie odnośniki do swojej strony? Na przykład w wartościowych katalogach firm, Social Mediach czy też na branżowych forach internetowych. Dobrym pomysłem jest też założenie firmowej wizytówki w Google Moja Firma. Wizytówka ta powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje o firmie oraz być prawidłowo zoptymalizowana.
Gdzie wykonać optymalizację SEO?
Proces optymalizacji strony internetowej wymaga posiadania odpowiednich umiejętności, ale też czasu i cierpliwości. Nie znasz się ma kwestiach technicznych? Nie masz czasu na przeprowadzanie samodzielnej optymalizacji? Możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów z agencji marketingowej WeNet.
Specjaliści najpierw wykonają audyt SEO Twojej strony WWW. Za jego pomocą sprawdzą, w jakiej kondycji jest Twoja witryna i co należy na niej poprawić. Opracują dokładny plan działania, wdrożą potrzebne zmiany i dostosują Twoją stronę do aktualnych wymogów Google. Będą też stale z Tobą w kontakcie i na bieżąco będą przedstawiać Ci efekty pracy.
Chcesz, aby Twoja firmowa strona internetowa zajmowała wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania? Zależy Ci, by zdobywała większą liczbę klientów? Wejdź na WeNet.pl i zapoznaj się z bogatą ofertą usług SEO.