W Piekarach Śląskich nauczyciele stawiają na rozwój i dobrostan. Dzięki projektowi ERASMUS+, kadra pedagogiczna Zespołu Szkół Specjalnych aktywnie pracuje nad poprawą jakości nauczania oraz własnego samopoczucia.
- Projekt „Uczyć nowocześnie, uczyć lepiej!” wspiera nauczycieli w przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu.
- Szkolenia skupiają się na identyfikacji źródeł stresu i metodach radzenia sobie z nim.
- Realizacja odbywa się w Hiszpanii, co daje szansę na międzynarodową wymianę doświadczeń.
- Finansowanie projektu pochodzi ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Erasmus+.
W dobie szybkich zmian i rosnących wymagań edukacyjnych, nauczyciele Zespołu Szkół Specjalnych w Piekarach Śląskich podjęli wyzwanie udziału w międzynarodowym projekcie ERASMUS+. Inicjatywa „Uczyć nowocześnie, uczyć lepiej!” ma na celu nie tylko podniesienie kompetencji pedagogicznych, ale również dbanie o dobrostan psychiczny kadry. W obliczu coraz częściej pojawiającego się problemu wypalenia zawodowego wśród nauczycieli, projekt ten staje się kluczowym elementem wsparcia.
Zajęcia w ramach projektu koncentrują się na rozpoznawaniu i przeciwdziałaniu negatywnym skutkom stresu związanego z pracą. Uczestnicy szkolenia uczą się, jak efektywnie identyfikować objawy wypalenia zawodowego oraz jak stosować skuteczne metody radzenia sobie z tym zjawiskiem. Celem jest zachowanie witalności zawodowej nauczycieli, co bezpośrednio przekłada się na jakość prowadzonych przez nich zajęć.
Realizacja projektu, oznaczonego numerem 2023-1-PLo1-KA122-SCH-000128424, odbywa się w malowniczej Hiszpanii. Lokalizacja ta nie tylko sprzyja efektywnej nauce, ale również pozwala na międzynarodową wymianę doświadczeń i praktyk edukacyjnych. Udział w projekcie, dofinansowanym przez Unię Europejską, jest wyjątkową okazją do rozwoju zawodowego i osobistego dla nauczycieli z Piekar Śląskich.
Wspieranie nauczycieli w ich rozwoju zawodowym i dbanie o ich dobrostan psychiczny jest niezbędne dla utrzymania wysokiej jakości edukacji. Projekty takie jak „Uczyć nowocześnie, uczyć lepiej!” odgrywają istotną rolę w realizacji tego celu, a ich pozytywne skutki z pewnością będą odczuwalne nie tylko przez samych nauczycieli, ale również przez ich uczniów.
Według informacji z: Urząd Miasta