Płatne i bezpłatne sposoby na promocję firmy w internecie

Wiele publikacji mówi o tym jak ważna jest promocja w perspektywie wejścia do świata internetu przez firmę. Jest w tym sporo racji. Strony takie jak na przykład katalog ze spisem firm to doskonały przykład tego, że umieszczenie tam wizytówki firmowej pomaga zarówno na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania w Google, jak i pozwala na zaprezentowanie oferty dla osób poszukujących konkretnych usług i produktów. W jaki jeszcze sposób warto zacząć promować firmę w internecie?

Bezpłatna promocja

Jest wiele witryn, które umożliwiają całkiem darmową promocję firmy. Mowa tutaj chociażby o serwisach społecznościowych. Istotnym przykładem jest oczywiście Facebook, gdzie założenie profilu firmowego nic nie kosztuje. Tego typu portale społecznościowe są doskonałym miejscem na wypracowanie silnej i rozpoznawalnej marki oraz na stały kontakt z osobami zainteresowanymi produktami firmy. Innym, ciekawym rozwiązaniem są serwisy ogłoszeniowe. Duża część tego typu stron umożliwia dodawanie bezpłatnych ogłoszeń.

Płatne formy promocji

Aby jeszcze skuteczniej zareklamować firmę w internecie można sięgnąć po płatne formy promocji. Bardzo skuteczną formą reklamy i promocji przedsiębiorstwa są reklamy Google. Po wykupieniu odpowiedniego pakietu reklamowego w wynikach wyszukiwania ukazują się linki prowadzące do strony firmowej – w zależności od systemu firma płaci za ilość wyświetleń lub ilość realnych kliknięć. Warto jeszcze wspomnieć o artykułach sponsorowanych – firma może zamówić na różnego rodzaju specjalistycznych portalach odpowiednie teksty reklamowe i umieścić je na takiej stronie. Sporą korzyścią w takim przypadku jest to, że osoby czytające dany artykuł mogą zainteresować się danymi produktami, a link znajdujący się w treści przekieruje ich do miejsca, gdzie mogą taki produkt zakupić. Jeszcze inną opcją są serwisy aukcyjne – zwykle portal aukcyjny pobiera odpowiednią prowizję za sprzedaż, ale ze względu na dużą popularność takich stron jest to całkiem opłacalna forma promocji.